1


-          Justin, berätta för oss varför du hade ett och samma halsband på dig varje dag under en lång tid, och vart är de nu? Har du fått den av någon speciell kanske?
-          Ja, det har jag faktiskt fått. Jag fick den av Becki när jag fyllde 13 och har haft på mig den i stort sätt varje dag sen dess. Ett fans drog i det så de gick sönder.  Svarade Justin med en ledsen min och rättade till micken och flyttade stolen närmare bordet.
-          Och Becki är? Frågade radio tjejen.
-          Min bästa vän. Han log ett stort leende. Har känt henne sen vi vart små och vi har alltid varit bästa vänner.
-          Becki va väl din första riktiga tjej eller? Och är det sant att du skrev Baby till henne?
-          Ja, hon var min första tjej. Haha ingen kommentar. Han log ett snett leende och gjorde sin hairflip.

 

BECKIS PERSPEKTIV:

Jag låg i sängen, hade headsetet i öronen och lyssnade på radion. Justin var med. Jag log när han berättade om halsbandet. Jag saknar honom verkligen, han har varit borta väldigt länge nu. 3 månader tror jag? Undra när han kommer hem?


-          När är din turne slut för denna gången då?
-          Den slutar faktiskt idag, sista showen är ikväll.
-          Ska de bli roligt eller tråkigt att den slutar?
-          Både och. Jag älskar att stå på scen, men jag saknar att va med mina vänner också.
-          Så imorgon ska du flyga hem till Atlanta?
-          Ja!


HAN KOMMER HEM IMON! Jag låg på mage så jag rullade över på ryggen och sparkade lite med benen. Ska jag smsa honom och fråga om han vill ses? Det är klart jag ska göra de!
”Hej biebs! Hörde att du kommer hem imon, lust att ses? Saknar dig babe L<3”
Man hörde Justins sms signal i radion.


-          Haha oj förlåt! Utbrast han.
-          Det är lugnt Justin! Lust att säga vem det var ifrån?


”Jag har alltid lust att träffa dig B. Jag ringer dig senare. Imu2 sweetie<3”


-          Det var från Becki.
-          Va trevligt, lyssnar hon eller?
-          Ja det gör hon.
-          Isånna fall, hej Becki! Vill du säga något till henne Justin?
-          Ja. Jag saknar dig gumman! Men jag kommer till dig imorgon. I love you baby girl.
-          Ojoj! Säker att ni inte är mer än vänner?
-          Haha, jaaaaa! Jag är helt säker. Hon är min bästa vän och har alltid varit det. Det finns ingen romans mellan oss.
-          Hörde ni de alla Beliebers som lyssnar? Becki är alltså inte eran konkurrent. Sa radio tjejen och skrattade.


Jag skrattade lite för mig själv och log. Han är så knasig! Men undra vad vi ska göra imorgon då? Jag rullade över på magen igen och viftade med bena i luften. Film och mys kanske bara? Han vill nog ta det lugnt eftersom han har varit borta så länge på turne. *Pling*. Det var ett sms. Jag tar upp mobilen och läser smset, det var ifrån Christian.
”Hörde du skulle träffa Justin imorgon, va ska ni göra? J
”Vet inte riktigt än, har inte pratat med han om det än, men funderar på film. Va med!;)”
skrev jag och tryckte på skicka. Christian svarade fort.
”I’m in!”
”Ring mig så kan vi snacka om de.” skicka. Efter bara en minut så ringer han. Jag lyssnade lite på ringsignalen som var Bruno Mars – grenade, easy come easy go, thats just how you live. Oh take take take it all but you never give. Should have know that you was trubble from the first kiss, sen svarade jag.


-          Hihi hej! Fnittrade jag.
-          Varför tog de så lång tid innan du svarade?! Han lät irriterad.
-          Jag va tvungen att lyssna lite på ringsignalen! Jag skrattade och log för mig själv.
-          Haha.. Jaja men vad hade du tänkt dig imorgon då? Film?
-          Ja, men du vet att mamma åkte iväg i onsdags och kommer hem på söndag natt, så varför inte bjuda hit gänget så alla kan ses och ha roligt?
-          Sounds great to me! Han skrattade. Men jag tycker vi överraskar Justin. Låt han tro att det bara är ni som ska ses, men så bjuder vi in alla i hemlighet så när han kommer in genom dörren ska alla bara skrika VÄLKOMMEN HEM JUSTIN! Han skrattar åt sin egen ide, jag skrattar också, nästan så jag gråter.
-          Hahahaha, så kan vi väl göra. Får jag fram mellan skratten. Vi skrattar i nog fem minuter innan han säger att vi får vara seriösa.
-          Okej okej, säger jag och försöker bli normal, så det blir väl Ryan, Chaz, Catlin, jag, du och Justin då?
-          Hm.. Ah, men ska vi bara se film eller göra annat med?
-          Eh.. Vi kan ju alltid bada? sa jag och fnissa.   
-          Då badar vi! Nått mer? Han fnissar också.
-          Vet faktiskt inte.. Jag suckar.
-          Kan vi inte vara lite barnsliga? Frågar han.
-          Jo det kan vi väl vara?
-          Då tycker jag vi kör sanning eller konka! Vi körde alltid de förr och kommer du ihåg hur roligt vi hade de?
-          Awesome ide! Ja.. Saknar tiderna lite.. Jag saknar mig, dig och Justin.
-          De gör jag med. Träffar ju typ aldrig Justin längre, men ser han hela tiden. De känns fel ibland.
-          Du vet jag älskar dig Christian Beadles?
-          Och du vet att jag älskar dig också Becki Vega?
-          Ja hihi. Men du får komma hit tidigt imorgon då för du får hjälpa mig att städa och fixa allt. Vi måste handla me!
-          Yes yes sir! Jag skrattar lite, han är så wierd ibland, men älskar han ändå.
-          Jag smsar dig efter jag pratat med Justin. Bye!


Jag la på och la ner telefonen på golvet och tog istället upp min rosa laptop och loggade in på twitter och skrev: Ska träffa min stort saknade @justinbieber imorgon, jag längtar!




Gillade ni den? :)

Kommentarer
Postat av: hanna

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAU :D

2010-12-08 @ 19:08:17
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
Postat av: sandra (hon som skriver)

Kul att du gillade de :D

2010-12-08 @ 19:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0