the way you are - 11

 Det gjorde ont. Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle få sånna här känslor för Becki. Och jag trodde aldrig att det skulle göra såhär ont.
Tillslut somnade jag.




Jag smsade och ringde Becki flera gånger i över en vecka men hon svarade inte. En dag så fick jag ett sms och blev chokad när det var från Becki. Jag läste de och de stog:
"Förlåt för att jag reagerade så och för att jag inte svarat dig men jag behövde tänka. Och jag saknar dig, som vän. Men jag vill bara va din vän, förlåt. Men tror du att du kan vara bara min vän? xoxo B"
Mitt hjärta slog några extra slag och jag svarade fort:
"Klart vi kan vara bara vänner. Kommer nog bli svårt men jag ska försöka vill inte förlora dig bästa vän.."
Så jag och Becki började umgås igen. Det kändes jobbigt, speciellt när Ryan var med oss. Men jag försökte jag ville ju inte förlora henne helt. Men med tiden lärde jag mig att gömma mina känslor mer och mer fastän dom bara blev starkare och starkare.


BECKIS PERSPEKTIV:

Mina känslor för Ryan har växt mer och mer. Men ändå glömmer jag inte Justin..

 

Jag har alltid älskat att sjunga och dansa. Jag har gjort både och i hela mitt liv. Dansskola och sångskola. Dagen då Justin sa att han gilla mig började jag skriva låtar igen. Och började göra covers på massa låtar och la upp på youtube. Jag fick massa viewers och massa söta kommentarer om att jag var jätte bra. Mest kommentarer fick jag på covern av Bruno Mars – Grenade och p!nk – Raise Your Glass. Jag blev så himla glad men tanke på att P!nk och Bruno Mars är mina största idoler..

 Orsaken att jag slutade sjunga var för min pappa dog när jag var 12. Jag stenvägrade att ha med musik att göra för att det var pappa som hade börjat få mig att sjunga. Vi brukade sitta tillsammans och skriva låtar, sjunga dom och spela in dom. Jag borde nog tacka Justin för att han fick mig att börja igen.. I alla fall så kunde jag inte sluta skriva på en låt jag börjat på. Jag fick till och med lite hjälp av Jonah med den men den blev aldrig bra. Och nu när sommaren närmar sig sitt slut så börjar dansen igen. Jag har längtat efter den jätte länge. Dansen har alltid varit ett sätt för mig att uttrycka mig, efter jag slutade med musike blev jätte viktig för mig. En dag när jag skulle på träningen följde Justin och Christian med mig för Ryan inte kunde. Vi skulle träna på dansen till Down on me med Jeremih som vi skulle dansa på en tävling. Det blev mycke shake och jag kollade på Justin och Christian då och då och såg att Justin bet sig i läppen i stort sätt hela tiden. Fast vi är 8 tjejer i min grupp så jag vet ju inte om han kollade på mig.. Men efter dansen drog Justin mig åt sidan.
- Kommer du ihåg att jag berättat att vi behöver en till dansare?

- Mm. Mummlade jag och kollade frågandes på han.

- Vill du göra de? Jag vet inte om jag förstod rätt så jag frågade han.

- Så du menar att du vill jag ska dansa för dig eller? Han nickade och jag började skutta omkring och va allmänt hyper. Han skrattade och försökte hålla mig still. Jag tror han skämdes.
Så jag blev en av Justins barkrunds dansare. Det kändes jättebra och jag älskade det. Men det fanns nackdelar. Jag fick inte träffa Ryan så mycke. Inte Jonah eller mamma heller. Eller Christian. Jag fick alltså inte träffa de personer som betydde mest för mig. Plussidan är att folk känner igen mig mer och mer. Innan visste ju de flesta beliebers vem jag var eftersom jag var Justins bästa vän och var med i massa av Christians videoklipp på youtube och mina videoklipp. Men efter jag började dansa för Justin har jag fått vara med i massa musikvideos för andra kända som t.ex i Jeremihs musikvideo till Down on me. Och massa andra. Jag älskade det verkligen!


Kort inlägg jagvet, men det kommer mer om ni kommenterar :O


Kommentarer
Postat av: Ida

SJUKT BRA !

2010-12-23 @ 15:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0