the way you are - 12

Men efter jag började dansa för Justin har jag fått vara med i massa musikvideos för andra kända som t.ex i Jeremihs musikvideo till Down on me. Och massa andra. Jag älskade det verkligen!


 






JUSTINS PERSPEKTIV:

 

Det närmar sig jul och några dagar efter jul är ju Beckis födelsedag. Jag och Connie har några överraskningar till Becki. Hoppas hon gillar dom..

 

 

BECKIS PERSPEKTIV:

 

Precis 1 månad innan jul ringer det en person. Jag fick en chock när personen berättade vem det var och vad den ville. Den ville att jag skulle göra en låt med B.O.B och Rivers Cuomo. Jag ville verkligen men jag var tvungen att fråga Mamma. Hon ville inte jag skulle göra det men efter massa om och men fick jag. Jag kan inte fatta att hon lät mig göra det! Hon som aldrig har låtit mig bli signerad av nått skivbolag som ringt mig. Jag blev så himla glad att jag inte kunde sova på nätterna fram till den dagen vi skulle till studion i New York och möta James McGee, han som ringde mig, och börja spela in låten som hette Magic. När vi  kom till studion och hälsat på alla började vi sjunga. I början gick det jätte dåligt eftersom jag var så nervös men tillslut släppte de gick jätte bra. Jag fick mycke beröm av James, B.O.B och dom andra och jag kände mig stolt!

- Du kan bli större än Justin Bieber, så bra är du! Sa B.O.B och la handen på min axel och log.

- Tack.. sa jag lite tyst och log och kände hur röd jag blev om kinderna.

- Jag menar de superstar. Han blinkade och gick sedan bort till de andra för att höra hur låten blev. Jag stod kvar på samma ställe och lika röd i ansiktet när mamma kom fram till mig och kramade mig hårt.

- Jätte bra gumman! Du var super! Henne leende gick från öra till öra och hon såg så stolt ut.

- Tycker du verkligen de? Sa jag och kramade tillbaka.

- De tycker jag verkligen! Du verkade trivas så bra bakom mikrofonen!

- Det gjorde jag också! Ååååh va jag älskar att sjunga! Skrek jag nästan och snurrade runt med armarna utsträckta. Jag märkte hur alla i rummet kollade på mig och rodnade. Men dom bara log så jag log försiktigt tillbaka. Efter en stund till i studion började James klappa händerna och sa sedan.
- Bra jobbat allihopa! Vi ses i övermorgon för möte om hur vi ska göra musik videon! Jag och mamma kramade alla hejdå och åkte sedan till vårat hotell och checkade in. Vi fick ett jätte fint rum med 2 stora sovrum och ett jääääätte stort badrum med jacuzzi. Jag sprang rum i alla rum och skrek. Mamma stod bara lutad mot väggen och log åt mig. Jag sprang och kramade mamma och tackade henne tusen gånger om.

- Tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, TACK! Tack för att jag fick göra detta! Jag kramade henne så hårt jag kunde.

- Varsågod gumman! Men snälla, krama lite lösare, jag kan inte andas! Skrattade hon och kramade om mig med. Vi bestämde oss för att sätta oss i bubblet så vi tog på oss bikinis och startade bubblorna och gick sedan i.

- Aaaaah! Suckade mamma nöjt och gled ner i det varma vattnet. Vi satt bara tysta och njöt av New York, låten och allt. Jag log för mig själv och tänkte att ’nu fattar jag varför Justin älskar detta så mycke’. Det var verkligen världens bästa känsla att stå där bakom micken och bara sjunga. Men sen så blev jag lite orolig. Tänk om folk inte gillar låten. Tänk om dom inte gillar mig?!....

- Mamma.. sa jag försiktigt.

- Ja? Svarade hon drömmande.

- Tänk om ingen gillar låten, eller inte gillar mig?.. jag kollade ner på bubblorna och rörde fingrarna längst vattenytan. Hon spärrade upp ögonen i mig.

- Varför skulle dom inte göra det? Sa hon med en förvånad ton.

- Jag vet inte men tänk om? Då får jag ingen framtid som sångare. Inte för jag tror du skulle låta mig bli signerad men ändå..

- Gumman.. Hon flyttade sig närmare mig och la armen om mig. Ja la huvudet på hennes axel. – Dom kommer älska dig! Och att jag inte låtit dig bli signerad är att vi måste hitta nån som verkligen kan få dina drömmar att gå i uppfyllelse. Och jag tror du borde tacka Justin. Utan hans kändisskap och att han ville ha med dig som dansare skulle detta nog aldrig hänt. Förlåt men det är den bittra sanningen. Det skulle kunna ha hänt men chansen skulle vart väldigt liten. Jag kramade om henne men svarade inte.

När mamma sa det om Justin kom jag på exakt hur jag ville låten jag börjat på skulle gå. Jag hoppade snabbt upp ur jacuzzin och torkade av mig vattnet och virade en handduk runt min kropp. Jag lät bikinin vara kvar under handduken. Jag sprang ut till min väska och plockade upp skrivblocket där jag hade börjat skriva på låten och började snabbt skriva. Mamma kom ut och ställde sig i dörröppningen och bara kollade på henne. Jag kollade snabbt upp på henne men lät blicken glida tillbaka till pappret. Efter en stund gick hon ut och lät mig sitta själv. Jag sätt där i typ 2 och en halv timma innan jag blev helt nöjd. Jag visste exakt hur jag ville melodin skulle vara, det hade jag bestämt från första början, så jag började sjunga på den. Jag hade sjungit på det jag varit nöjd med innan, men detta var första gången jag kunde sjunga hela. Jag när sjungit hela blev jag helt varm i kroppen och la mig ner i sängen och tryckte blocket mot bröstkorgen. Då upptäckte jag mamma som stod i dörren med en videokamera i handen.

- Vad gör du? Frågade jag chockat.

- Filmar dig.

- Hur länge har du stått där och varför? Frågade jag förvirrat.

- Ett tag.. För jag vill minnas detta. Såhär lycklig ut har du inte sätt ut på länge. Jag såg att en tår rann ner för kinden. Jag blev tårögd men satt bara och log. Hon hade rätt, jag har inte vart såhär lycklig på länge.  


Kommentarer
Postat av: Ida

shiiiiiiit vad bra det är !!!!

MER MER MER :D

2010-12-23 @ 16:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0