the way you are - 13

När jag sjungit klart blev jag helt varm i kroppen och la mig ner i sängen och tryckte blocket mot bröstkorgen. Då upptäckte jag mamma som stod i dörren med en videokamera i handen.

- Vad gör du? Frågade jag chockat.

- Filmar dig.

- Hur länge har du stått där och varför? Frågade jag förvirrat.

- Ett tag.. För jag vill minnas detta. Såhär lycklig ut har du inte sätt ut på länge. Jag såg att en tår rann ner för kinden. Jag blev tårögd men satt bara och log. Hon hade rätt, jag har inte vart såhär lycklig på länge.  






Nästa dag så gick jag och mamma och shoppade i New York City. Efter vi shoppat satte vi oss och fikade och skrattade åt hur mycke vi hade köpt. Minst 8 påsar var! Vi satt och småpratade lite och drack på våran kaffe innan vi bestämde oss för att åka tillbaka till hotellet. När vi kom tillbaka var klockan 8 på kvällen, så jag packade upp alla saker jag köpt och beundrade dem. Speciellt ett par högklackade svarta skor med kilklack. Jag älskade dem! Jag testade dem igen och ställde mig framför spegeln. Dom var verkligen SKIT SNYGGA! Jag tog av mig dom igen och la tillbaka dom i skolådan. Sen bytte jag om till en stor t-shirt och ett par shorts. Jag tog också på mig ett par raggsockar som gick mitten av vaden och gick sedan ut till mamma som satt i soffan och kollade på film.

- Vilken ser du på? Frågade jag och satte mig ner i soffan bredvid mamma. Jag drog upp bena i soffan och la en filt över dom.

- Sex and the city 2!

Vi fick oss några goa skratt under filmen, men när den var slut var klockan mycke så vi bestämde oss för att sova. Precis när jag la mig i sängen fick jag ett sms. Jag undrade vem det kunde vara. Inte Ryan i alla fall, för han sa jag god natt till förut. Jag öppnade smset och såg att det var från Justin..

”Hello B! Hur går det med låten? ;) Kan jag ringa eller är det försent för dig? Har inte koll på tidsskillnaden?”

”Hej på dig med Justin! Fucking grrreeeeaaat! Haha hade precis tänk lägga mig att sova men okej ring du. :)” skicka.

Några sekunder efter jag skickat smset ringde mobilen.

- Hej Biebs! Svarade jag.

- Hej BeckiSaknadeVega! Så det går bra med låten? Gud vad jag har saknat hans röst..

- Det går jätte bra! Ska på möte imorgon om musikvideon. Är jättenervös! Jag nästan skrek det sista.

- Haha förstår det men du kommer ha det jätte roligt när du spelar in den! Vi småpratade lite om låten, B.O.B och smått och gott sen kom jag på en sak.

- Juste! Jag är klar med min låt nu!
- När ska jag få höra den då? Sa han exalterat.

- Aldrig! Sa jag och fnissade.

- Nehe, varför? Sa han och lät besviken.

- För att jag vågar inte att nån annan ska höra den, tänk om du/ni tycker den är jätte dålig?!

- Det tror jag knappast att den är! Har du glömt att det är du som skrivit den? Inget du gör är dåligt. Där smalt jag helt.

- Justin sluta! Fnissade jag lite, fast jag älskade när han var så gullig. Han började också fnittra men blev sedan helt seriös.

- Hur går det med Ryan då? Hur visste jag att han skulle fråga det?..

- Det går jätte bra! Sa jag med en fake glad röst.

- Jaså? Han lät besviken.

- Justin.. Låt inte så besviken, du och jag är bara vänner och kommer alltid vara det..

- Jag vet.. sa han tyst.

- Förlåt.. mumlade jag. Men du jag måste lägga på nu, ska upp tidigt för mötet börjar 10. Hejdå. Puss..

Puss sa jag jätte tyst och hoppades att han inte skulle höra det.

- Puss.. sen la han på. Han hörde det.. Jag satte telefonen på laddning och bäddade sedan ner mig i sängen men kunde inte somna så bestämde mig för att twittra lite.

Spelat in en låt med B.O.B idag! Supernervös för musikvideo mötet imorgon. Wish me luck!

Jag kollade var Ryan twittrat också.

Saknar min flicka så himla mycket. @BVega i love you.

Jag retweetade han och skrek:

Jag älskar dig Ryan.

Sen vek jag ihop datorn igen och la mig ner i sängen. Jag kollade in i väggen ett tag innan jag tillslut somnade.

 

 

JUSTINS PERSPEKTIV:

 


 Jag hoppas att det går bra med musiken för Becki för man märker på henne att hon älskar musiken lika mycket som jag! Men det känns tomt utan henne när hon inte dansar med mig på scen längre.. Men jag förstår att hon vill satsa på musiken istället för bakgrunds dansare och jag tänker hjälpa henne med musiken, fast det kommer bli en överraskning för henne! Jag kollade på klockan och konstaterade att det var 5 minuter kvar innan min första konsert i Nya Zeeland börjar. Jag loggade in på twitter och twittrade:

U smile I smile.


Kommentera mycke så får ni mer idag :D



Kommentarer
Postat av: sara

ville bara berätta att om du tycker om att läsa justin bieber novell så har jag startat en helt ny blogg där jag kommer starta en novell ikväll. hoppas ni kollar in den & kommenterar. designen är inte fixad är men kommer snart fixas så tänk inte på det, kramar!

2010-12-23 @ 19:10:44
URL: http://jblovee.blogg.se/
Postat av: frida

mer mer mer skitbra! snälla mer ikväll??:)

2010-12-23 @ 22:09:25
Postat av: Ida

BRA , BRA , BRA , BRAAA !

2010-12-23 @ 23:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0