the way you are - 19


”Utanför dig nu, skynda.” Jag drog snabbt på mig ett par mjukis shorts och en tjocktröja eftersom det var det jag hittade först och smög försiktigt ner till ytterdörren, tog på mig min jacka och mina boots och gick ut.


 

Jag låste dörren om mig och vände mig om, där stod han, med händerna djupt i fickorna, och kragen på jackan uppdragen.

- Fryser du? Frågade jag och gick emot han.
- Mm.. mummlade han och sparkade till en sten med foten. – dudå? Han kollade på mina bara ben
- Lite.. sa jag lika tyst som han. Jag stod och kollade på han en stund och tystnaden var pinsamt och jobbig. Jag behövde bryta tystnaden.
- Vad ska vi göra då?
- Vet inte. Gå till parken kanske? Han kollade upp på mig och jag mötte hans blick. Jag nickade och räckte fram min hand. Han tog tag i den och flätade in sina fingrar i mina.


JUSTINS PERSPEKTIV:

Vi gick hand i hand till parken som låg en bit bort från våra hus. Vi sa ingenting på hela vägen utan gick bara tysta och kollade framåt. Då och då sneglade jag på Becki men hon såg ut att vara i en helt annan värld. När vi kom fram satte vi oss på en bänk, då bröt jag tystnaden.
- Vad händer nu då? Frågade jag sorgset.
- Jag vet inte Justin. Inget tror jag. Jag är tillsammans med Ryan! När hon sa det sista slog hon ut armarna och suckade efter det. Jag kollade på henne men hon ville inte möta min blick utan kollade bara neråt. Hon drog upp bena på bänken och la armarna runt om.
- Kan du inte göra slut? Frågade jag försiktigt fastän jag visste svaret.
- Jag vill.. Men nej. Sa hon tyst. Jag la armen runt henne och la mitt huvud mot henne axel och blundade. Vi satt där tillsammans på bänken och var bara tysta. Nu var det denna jobbiga tystnaden igen men nu visste jag inte vad jag skulle säga. Jag satt lutad mot henne och andades in hennes doft. Becki Naomi Vega. Jag kände hur hon började skaka så jag öppnade ögonen och satte mig rak i ryggen. Jag kollade på hennes ben. Skakade hon för hon frös eller för hon grät?
- Fryser du?
- Mm.. mummlade hon tyst.
- Ska vi gå hem?
- Nej.. Nu hörde jag att hon grät. Jag la armen om henne och lutade mig mot henne igen. Jag tryckte in ansiktet i hennes hår och nacke och viskade:
- Bästa Becki Vega. Hon ryckte till och satte ner bena på marken igen och blev rak i ryggen. Jag satte mig också upp.
- Vad fan ska jag göra Justin? Vad i helvete ska jag göra?! Skrek hon. Hon satte händerna för ansiktet och snyftade.
- Jag vet inte..
- Jag vill ha dig.. Man hörde det knappt men hon sa det. Mitt hjärta slog dubbla slag. – Men jag vill inte göra slut med Ryan.. Jag tog tag i hennes huvud och vände det mot mig. Hon vände bort huvudet men jag vände tillbaka det igen. Jag la mina händer på hennes kindar och torkade bort mascaran som runnit med mina tummar.
- Jag måste se förjävlig ut. Sa hon och log och skrattade lite.
- Nej. Du är skit fin. Jag kollade rakt in i hennes ögon och våra huvuden närmade sig varandra. Jag kände hennes varma lena läppar mot mina. Åh! Jag kan inte få nog av dom! Hon avlutade kyssen och log ett snett leende och vände sedan bort blicken. Hon drog upp bena på bänken igen och la armarna runt dom. Jag lutade mig mot henne igen och la ena handen över en av hennes händer. Hon särade på fingrarna lite och jag flätade ihop mina fingrar med hennes. Jag började sjunga lite på en låt jag nyss skrivit.
- Vadå är det för låt? Sa hon och snörvlade.
- En låt jag nyss skrivit. Viskade jag.
- Fortsätt.. sa hon tyst. Jag fortsatte att sjunga.

And I don't know
How to be fine when I'm not
Cause I don't know
How to make the feeling stop
Just so you know
 
This feeling's taking control of me
And I can't help it
I won't sit around
I can't let him win now
Thought you should know
I tried my best to let go of you
But I don't want to
I just gotta say it all before I go
Just so you know



- Fin.. sa hon när jag sjungit klart låten. – Vem handlar den om då? Frågade hon och vände huvudet mot mig.
- Dig.. sa jag och kollade in i hennes ögon. Hon vände bort huvudet och kollade bort mot gungrona.
- Jag vet..

KOMMENTERA <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeraa!! :D

2010-12-30 @ 23:55:21
Postat av: Tilda

Mer

2010-12-31 @ 00:15:28
URL: http://justindrewstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0