the way you are - 8

Jag tog tag i Jasmines hand igen och såg vilken konstig blick Becki fick, men jag kunde inte tyda den. Var den glad eller sur? Det såg ut som både och..



BECKIS PERSPEKTIV:


 

När Justin tog Jasmines hand blev jag nog lite lessen. Men ändå kändes det bra. Mixade känslor eller vadå? Jag suckade för mig själv och kollade bort. Jag tog upp mobilen och smsade Caitlin fastän hon var i samma rum som mig.

”Vi måste prata! VIIIIKTIGT! Lskicka.
Jag hörde Caitlins sms signal och såg hur hon tog upp mobilen och skrev ett svar.
”Nu? Va har hänt gumman?”
”Ja NU! Kom!”

Jag skickade iväg smset och gick sedan upp på mitt rum. Jag hörde hur Caitlin sa till dom andra att hon kommer snart och gick sedan upp till mig.
- Va har hänt B? Hon gick fram och kramade mig. Jag suckade och kollade på henne.
- Jag hade sex med Justin i natt..
- Du hade vadå?! Hon såg ut som ett stort frågetecken.
- Alltså åååh.. Det känns bara så fel! Men ändå rätt.. Vad ska jag göra?
- Gumman, sa hon och la armen runt mina axlar, du gör vad ditt hjärta vill du ska göra!
- Jag vill inte förstöra vår vänskap.. Och jag vet inte vad jag känner..
- Jag förstår det..
Vi satt och pratade ett tag innan vi bestämde oss för att gå ner igen. Caitlin gick före. Dom hade satt på en film och jag såg hur Jasmine satt med huvudet mot justins axel och huvud och Justin hade armen om henne. Jag fick en klump i magen. Jag bestämde mig att jag skulle glömma det som hänt och fortsätta att bara vara vän med han. Det är bäst så. Jag satte mig bredvid Ryan och efter en liten stund la jag mitt huvud mot hans axel. Han la ena armen över mina axlar och började fingra i mitt hår. Jag rös.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Det var mysigt där jag satt bredvid Jasmine, tills Becki kom ner o gosade in sig bredvid Ryan. Jag såg hur han började pilla i hennes hår. Varför gör det så ont att se? Jag och Becki är bara vänner och det som hände inatt var ett fyllemisstag. Jag tog Jasmines hand och kollade på henne. När hon tog min hand kollade hon på mig me och log. Jag kunde inte motstå att ge henne bara en lite puss. Nu log hon ännu större. Jag log ett snett leende och vände tillbaka blicken mot filmen. Jag kände hur min mobil vibrerade i fickan så jag tog upp den. 1 nytt sms. Det var från Becki så jag öppnade och läste smset.

”Vi glömmer det som hände i natt, det var ett fyllemisstag. Vill inte förlora dig. Xoxo B”
”Redan glömmt gumman och varför skulle du förlora mig? <3”
svarade jag.
”Jag vet inte, ångrar det bara. No hard feelings then?”
”Det är lugnt shawty ;)”
… tror jag i alla fall.
Bra biebs J!”
”Becki Vega, min bästa vän :D”
Jag kollade på henne och hon kollade tillbaka och log. Jag kollade på klockan på mobilen och la sedan ner den i fickan. Den var fyra på eftermiddagen. Om 2 timmar ska jag på möte med Usher.

BECKIS PERSPEKTIV:

Ryan tog sina fingertoppar och röre dom försiktigt längst min rygg. Det var så skönt! Han höll på så till hans mobil ringde.

-           Hej de är Ryan, svarade han. Jag hörde inte vem han pratade med men innan han avsluta samtalet sa han att han kommer snart.

- Vem var de? Frågade jag och kollade han i ögonen.
- Mamma, hon ville jag skulle komma hem för mormor och morfar skulle komma till oss snart. Svarade han och log lite snett.
- aha. Jag log tillbaka. Han kollade mig rakt in i ögonen och förde sitt huvud närmare mig sen kysste han mig. Först blev jag helt paff men besvarade sedan kyssen. Jag tror jag hörde fyrverkerier. Jag kände mig tvingad till alla kolla lite försiktigt på Justin, han såg lessen ut men just nu sket jag i det. Jag kysste ju Ryan, och det var u-n-d-e-r-b-a-r-t! Vi kysste varandra i en stund innan han avslutade det. Jag kollade på han med lessen min, då viskade han i mitt öra:
- jag måste hem nu, men wow! Jag kollade han i ögonen och dom tindrade. Du är så himla fin B! När han sa det blev jag knäsvag. Jag viskade hejdå och kysste han en sista gång innan han reste sig upp, sa hejdå till dom andra och gick. Jag la mitt huvud i Christians knä (han satt bredvid Ryan) och log mitt största leende.
- Nemen Becki Vega, är du kär? Frågade han och blinkade med ena ögat.
- Jag tror faktiskt det! Sa jag och sparkade lite lätt med benen. Där låg jag i soffan och var i min egna kärleksbubbla och kunde inte släppa Ryan och kyssen ur tankarna, tills jag såg att Justin kyssa Jasmine. Då sprack bubblan på några ställen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0