the way you are - 7

När jag vaknade nästa morgon låg hon inte bredvid mig längre. Och jag kände vilken klump jag hade i magen. Inte bra Justin. Inte bra alls..





BECKIS PERSPEKTIV:

Den natten var nog den mest underbara i hela mitt liv. Men de kändes så himla fel! Justin var, och är, min bästa kompis! Det var alkoholen som spelade oss ett spratt. För när jag vaknade bredvid han mitt i natten så låg han och sov. Han var så söt men jag kände med en gång att det som hade hänt inte var bra. Så jag tog på mig ett par shorts och en t-shirt, tog ett av mina två täcken och gick sedan ner till vardagsrummet där Chaz, Caitlin och Ryan låg och sov. Christian hade nog vaknat nån gång eftersom han också låg där nere på en madrass. Caitlin och Ryan låg tätt intill varandra i en annan madrass och Chaz låg i en av sofforna. Mitt huvud snurrade och jag var jätte törstig, så jag drack ett glas vatten innan jag la mig i den andra soffan och gosade sedan in mig själv i täcket och somnade. När jag vaknade var klockan 2 på eftermiddagen och alla andra sov. Ryan hade lagt sig brevid mig. Han låg och höll armen om mig och hans huvud låg på min axel. Justins var också här nere bland oss nu. Han låg och sov bredvid Caitlin. Det knöt sig i magen när jag såg han. Jag puttade försiktigt på Ryan så han vaknade.
- God morgon sleepyhead!
- Morron’. Hur mycke är klockan? sa han och gnuggade sig i ögonen.
- haha den är två!
- Redan?! Sa han och skrattade. Jag satte mig upp och försökte komma över han utan att skada han på nått vänster. Jag satte mig gränsle över han för att komma över. Då kramar han mig och drar mig mot sig. Jag kramar tillbaka innan jag drar andra benet över han och tar upp datorn och sätter på musik på högsta volym. Alla, utan Ryan som redan var vaken, vaknade med desamma och satte sig rakt upp. Jag började gapskratta eftersom de såg ut jorden höll på att gå under på deras ansiktsutryck.
- BECKI STÄNG AV JAG HAR ONT I HUVET! Skrek Caitlin och Christian samtidigt. Jag bara skrattade så jag vek mig dubbel. Christian slog till mig med en kudde så jag ramlade bakåt, men jag kunde inte sluta skratta. Han stängde av musiken och slog mig med kudden en gång till.


JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag vaknade igen när Becki satte på musiken. Jag la mig på mage, drog täcket över huvudet och höll för öronen. Jag kände en kall hand på min rygg och kollade på Caitlin som låg bredvid mig. Hon log mot mig och jag log mot henne. Så började hon klia mig på ryggen. Jag rös. Jag älskar att bli kliad på ryggen! När alla vaknat till riktigt efter musikchocken så gick alla ut i köket och åt frukost. Alla mådde illa och hade huvudvärk efter igår. Så att äta gick ganska segt men vi tog det lugnt och satt och små pratade.
- Jag känner mig jätte seg! Sa Christian.
- Jag också! Svarade alla samtidigt.
- Så vad ska vi göra idag?
- Film och ta det lugnt bara? Fast vi måste städa innan. Svara Becki. Alla nickade och tyckte de lät bra. Så efter vi ätit började alla städa och plocka undan saker. Jag kollade lite på Becki i smyg. Hon är verkligen fin. Men det som hände igår var inte bra. Hon är min bästa vän! Gud vad underligt det känns. Jag vill inte det ska ändras mellan oss. Vi hade de bra som de va. Jag satte mig i soffan och bara tänkte tills min mobil ringde. Jag log när jag såg vem det var.

-           Hej beautiful, svarade jag.
- Hej baby boy, sa Jasmine, Vad gör du?
- Städar, eller dom andra städar, jag sitter i soffan. Jag, Christian, Ryan, Chaz och Caitlin är hemma hos B.
- Kul eller? Sa hon och skrattade lite.
- Bakis…… hehe.
- AAAAAAAAAAAh, då förstår jag!
- Haha, vad gör du då?
- Inte så mycket. Kan jag komma tror du?
- Vänta så kan jag fråga!

- BECKIIIIIIIII! Skrek jag så jag kunde överrösta dammsugaren. Hon kom fram till mig och undrade vad jag ville så jag frågade om Jasmine kunde komma? Becki sa bara klart och log.

- Det gick bra! När kommer du?
- 10 minuter! Puss. Hon la på innan jag han säga hejdå.
     

Jag bestämde mig för att hjälpa till och städa så jag plockade upp massa burkar och flaskor och la i en påse som jag sedan gick ut och slängde i en stor soptunna som stod bakom huset. Helt plötsligt känner jag nån ta sina händer för mina ögon.
- gissa vem? Sa en röst som jag genast kände igen. Jag vände mig om och där stod Jasmine. Jag kramade henne hårt och tog tag i hennes hans och drog in henne i huset. Där inne var det färdigt städat och alla satt nu framför tvn. Dom kollade upp när dom hörde oss komma in.
- Hej Jasmine! Utbrast Caitlin och sprang fram och kramade henne.
- Hej Caitlin! Jasmine kramade tillbaka och sa sedan hej till dom andra. Jag tog tag i Jasmines hand igen och såg vilken konstig blick Becki fick, men jag kunde inte tyda den. Var den glad eller sur? Det såg ut som både och..


Ska jag fortsätta skriva? E osäker på om ni gillar den :o..
 


Kommentarer
Postat av: frida

jaa fortsätt skriver så grymt bra!!!:) meer!

2010-12-19 @ 10:11:13
Postat av: Amanda&Ida

fortsätt så den är as bra!! :) !!!

2010-12-19 @ 12:46:48
Postat av: Anonym

keep writing:]

2010-12-19 @ 14:21:34
Postat av: mandisen!!

mer

2010-12-19 @ 23:51:28
Postat av: mandisen!!

2010-12-19 @ 23:51:33
Postat av: mandisen!!

mer

2010-12-19 @ 23:51:43
Postat av: mandisen!!

mer

2010-12-19 @ 23:51:58
Postat av: mandisen!!

mer

2010-12-19 @ 23:52:08
Postat av: Ida

FORTSÄTT!

asbra !!!!!

2010-12-20 @ 20:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0