the way you are - 15

Igår fick jag ett mail av Beckis mamma. Nu kan överraskningen börja!


 




BECKIS PERSPEKTIV:


Nästa morgon var inte lika stressig som dagen innan. Jag kände inte att jag behövde fixa mig så värst mycket eftersom dom kommer sminka mig och fixa håret och kläderna innan vi börjar spela in musikvideon. Jag tog på mig ett par svarta harem byxor, ett svart tight linne och en stor stickad kofta och satte upp håret i en bulle. När jag kom ner hade mamma beställt pannkakor. Vi satte oss tillsammans och åt och småpratade.

- Är du nervös gumman?

- Jätte nervös! Jag skakar ju! Sa jag och visade handen så hon kunde se att jag skakade. Hon skrattade lite.

- Det kommer gå skit bra! Sa hon och smekte min axel försiktigt.

- Hoppas det! Mummlade jag och kollade ner på min tallrik som nu var tom. Jag hjälpte henne att plocka ihop tallrikarna och så innan room servicen kom och hämtade det. Vi tog på oss ytterkläderna och tog hissen ner och gick ut till hyrbilen. Vi åkte iväg till adressen som vi fått av James dagen innan. När vi gick in i den stora byggnaden var det massa människor där inne som sprang runt, och massa kameror. Jag kände hur jag fick en stor klump i halsgropen och började svettas. James kom fram till oss och kramade mig.

- Hur känns de tjejen? Han log ett stort leende och rufsade till mig i håret.

- N-nervöst. Stammade jag.

- Det kommer gå bra! Han blinkade med ena ögat och ledde in mig i ett ljus rum med en stor spegel på ena sidan av rummet.

- Detta är Amy. Han gjorde en gest med handen mot henne. Jag skakade hennes hand och hälsade. Hon sa jag skulle sätta mig i stolen. Hon började sminka mig. Hon började kallprata med mig.

- Är du nervös eller?

- Jätte!

- Första gången har jag hört. Hon blinkade med ena ögat mot mig.

- Mm.. mummlade jag och kollade bort.

- Du kommer tycka det är jätte kul!

- Får hoppas då de! Vi började prata mer och mer. Hon var verkligen snäll! Efter hon sminkat klart mig var båda jätte nöjda med resultatet. Det såg rätt så naturligt ut men ändå inte. Det var skit fint! Men mina bruna ögon såg konstiga ut till sminket. Amy såg det också.

- Skulle du kunna ha i blåa linser? Jag log och nickade. Hon gav mig en liten ask med två lock på. Hon undrade om hon skulle sätta i dom eller om jag ville göra det själv. Jag sa att hon kunde göra de, så hon gjorde det. Vad annorlunda jag såg ut med blåa ögon. Mina ögon såg mycke större ut än dom brukar. Amy tog upp sin telefon och ringde nån:

- Jag är klar med sminket nu. – Okej bra.

Hon la på och log mot mig.

- Det kommer en annan tjej som ska fixa ditt hår. Dörren öppnades och en tjej med rött hår och med lite rakat hår i ränder på ena sidan. Jag blev genast kär i frisyren.

- Anna. Sa hon och räckte fram handen.

- Becki, sa jag och tog hennes hand och hälsade. Hon började berätta hur hon skulle fixa mitt hår. Hon lät inte amerikansk. Jag kände mig tvungen att fråga henne.

- Vart kommer du ifrån? Du låter inte svensk. Jag rodnade över den dumma frågan. Hon skrattade och log.

- Sverige! Sa hon glatt. Hörs de?

- Lite. Jag log snett. Förresten jag älskar din frisyr!

- Side cut! Visst är det fräckt?!

- Ja! Skrek jag nästan. Hon skrattade och började greja med mitt hår. Hon la i värmeskyddsmedel i mitt hår sen blåste hon det. Efter det plattade hon håret. Hon sprayade håret med volym spray och lock spray sen lockade hon stora fina lockar i håret. Hon puffade till det innan hon sprayade med hårspray så lockarna skulle hålla. Amy som fortfarande var i rummet sa till mig att komma till henne när jag var klar med håret. Jag gick till henne och hon tog fram kläderna jag skulle ha på mig. Det var en röd, vit och svart bustier, en brun genomskinlig blus och ett par avklippta tajta jeansshorts. Jag tog på kläderna och Amy stoppade in blusen i shortsen. Sen gav hon mig ett par högklackade skor med träklack, platå och snöring där fram. Dom var så fula att dom var fräcka! Jag ställde mig framför spegeln och beundrade mig själv. Jag blev faktiskt snygg! Jag skrattade lite åt mig själv innan jag gick ut till mamma som stod utanför smink- och hårrummet. Hon stod och pratade med James och Bobby (B.O.B). När James såg mig klappade han med händerna och ropade:

-  Becki är klar så nu kan vi börja. Alla intog sina positioner. James visade vart jag skulle stå och sa vad vi skulle börja med.

I början gjorde jag massa fel för jag var så nervös. Alla var så snälla mot mig och skällde inte på mig som jag trodde dom skulle göra. Tillslut släppte nervositeten och det gick mycket bättre. När vi skulle spela in dansen gick allt perfekt! Jag gjorde inget fel och James log som ett fån och sa hur stolt han var över mig. Mamma sa inte så mycket men hon såg jätte stolt ut och gjorde tummen upp hela tiden. När klockan var fyra så ropade James att det var middag i ett annat rum och vi skulle vara klara om 1 timma. Alla följde efter han. Vi gick in i ett stort rum med ljusblåa väggar och trägolv. I taket hängde stora ljuskronor och på bordet stod det blommor i vaser. Alla tog åt sin mat och satte sig sedan ner för att äta. Efter en timma fortsatte vi igen. Nu skulle vi spela in scenen där vi skulle stå på en scen och sjunga framför massa människor. Det skulle se ut som vi sjöng på en konsert. Jag fick byta om och ta på mig en klänning med leopard mönster och ett par svarta converse. Håret plattade Anna och Amy sotade mina ögon och satte på rött läppstift. Resultatet gjorde att jag såg väldigt vuxen ut. Jag gick ut till dom andra som höll på att packa ihop. Jag kollade frågandes på James.

- Ändrade planer sweetheart, vi ska åka någon annan stans och spela in denna scenen. Sa han och blinkade mot mig.

- Vilka ska va dom som ska se ut som fans på videon då..? Frågade jag.   

- Det får du se. Han log jätte stort och gick. Jag gick till mamma och tog hennes hand och krama åt den hårt. Hon pussade mig på pannan och sa att det kommer gå bra. Vi började gå ut mot parkeringen, där stod det en stor limousin. Jag kollade storögt på den och kollade sedan frågande på James.

- Du, Bobby och Rivers Coumo ska åka i den. Det ska ju vara en lossas konsert. Han blinkade mot mig. Jag kramade om mamma och gick efter Bobby mot limon. Vi gick in i den och satte oss och åkte sedan iväg. När vi kom fram så var det massa utan för som skrek efter Bobby. Så jag antog att hans fans hade fått reda på att vi ska spela in här.

- Har dina fans fått reda på att vi ska spela in scenen här eller? Han kollade frågandes på mig.

- Har inte James berättat att vi ska ha en konsert här? Så ska dom filma scenen till musikvideon samtidigt som vi uppträder? Jag kollade storögt på han och började skaka. Han tog mina händer i sina. - Det kommer gå jätte bra! Lossas bara att du står och sjunger för din mamma eller nått! Jag nickade och log ett stelt leende.

- Okej.. sa jag tyst.

- Hör du hur dom ropar ditt namn? Frågade han sedan och log med ett stort leende. Jag lyssnade och hörde att massa ropade ”BECKI VEGA!”. Jag hade en jätte stor klump i magen. Jag svalde hårt innan en vakt öppnade dörren för oss och vi skulle gå ur limon. Jag log ett falskt leende. B.o.b började skriva några autografer och hälsa på några fans.

- BECKI VI ÄLSKAR DIG! Ropade några tjejer som stod med kort på mig i handen. Nu log jag på riktigt. Vilken känsla! Jag gick fram till dom och frågade om dom ville ha en autograf. Dom skrek ”ja” jätte högt. Jag skrev B Vega och ett hjärta. Efter jag skrivit på allas så vände dom sig mot varandra och skrek och kramade varandra och sen vände dom sig mot mig och skrek igen. Jag log och började gå mot ingången. När vi kom in fick vi gå bakom scenen och in i ett litet rum där James satt och väntade på oss. Han kollade oroligt på mig.

- Hon vet redan. Sa Bobby som verkade fatta varför han va så orolig. Jag nickade.

- Jag hoppas det inte gör nått? Sa James och kollade på mig.

- Det är lugnt, men jag är jätte nervös!

- Som jag sagt hela kvällen, det kommer gå bra! Jag nickade och började undra vart mamma va.

- Vart är mamma?

- Hon ville stå bland publiken så du kunde kolla på henne om det blev för jobbigt. Jag kollade på Bobby och han blinkade. Vi pratade lite till innan vi skulle göra andnings och sång övningar. När röst coachen visade vilka övningar jag skulle göra kunde jag inte hålla mig för skratt. Det lät så roligt. Hon kollade roande på mig.

- Jag vet att det låter roligt, det tycker jag med. Men det är super bra för sångrösten! Jag nickade och hon började med övningen igen och jag gjorde detsamma. Vi gjorde så en stund innan en stor kille, som jag antar var en vakt, sa att vi skulle upp på scenen om 3 minuter. Jag gick ut ur rummet och hörde alla fansen skrika. Jag masserade lätt magen och hoppades att klumpen där inne skulle försvinna. Jag gjorde andnings övningarna som James visade mig förut, han sa att dom var lugnande. Han hade rätt, jag blev mindre nervös. Nu hörde jag att musiken till låten drog igång och såg Bobby gå upp på scenen. Jag skulle gå upp när det var min tur att sjunga. James kom med en mic till mig och önskade mig lycka till. Jag log osäkert men nickade. Jag skakade armarna och bena lite och sen var det min tur att sjunga. Jag började sjunga och gick ut på scenen. Många började skrika och ropa mitt namn. Nervositeten släppte med en gång. Jag kände mig fri! Vad jag än har sagt innan så var detta världens bästa känsla! Jag sjöng och sjöng och Bobby kollade stolt på mig. Helt plötsligt hörde jag någon ropa:

- OMB, JUSTIN BIEBER E HÄR!

Eller jag trodde jag hörde det i alla fall. Det var svårt att höra med tanke på att jag har öronproppar och att fansen skriker så högt. Jag kollade diskret runt i publiken och ser Justin med massa tjejer runt sig. När han ser att jag kollar på han ler han sitt sötaste leende och vinkar. Jag ler tillbaka. När låten är slut kollar jag på Justin igen och han mimar med munnen: du var bäst! Jag log och gjorde en gest med handen att han skulle gå bakom scenen.

 

 

JUSTINS PERSPEKTIV:

 

Beckis mamma hade ringt mig och sagt att Becki och B.O.B skulle ha en konsert och spela in en scen till musikvideon till Magic samtidigt. Så jag bestämde mig för att åka dit och överraska henne jag hade ändå ”ledigt” i 4 dagar, sen åker jag bort i en vecka och göra de sista konserterna, sen är det ju jul!

Jag åkte till platsen där inspelningen var och hennes mamma kom och släppte in mig bakvägen. Jag gick och ställde mig i publiken. En belieber fick syn på mig och ropade:

- OMB, JUSTIN BIEBER E HÄR!

Massa tjejer samlades runt mig. Jag hälsade och kollade sedan upp mot scenen och såg att Becki kollade på mig. Jag log stort mot henne och hon log tillbaka. När låten var slut gjorde Becki en gest med handen att jag skulle gå back stage så jag trängde mig förbi fansen och gick bakom scenen där Becki stod och väntade. Hon kramade om mig hårt och jag kramade tillbaka. Vi stod och bara kramade varandra i typ 5 minuter. Medans vi kramades så viskade hon i mitt öra.

- Jag har saknat dig Biebes.

- Jag har saknat dig med bästa B! viskade jag tillbaka.

- Jag saknar Ryan med! Utbrast hon och släppte mig. – Har inte träffat han på typ en vecka! Hon gjorde en lessen min och kollade mig sedan i ögonen.

- Va gör du här ens? Hon kollade frågandes på mig.

- Fick höra att ni skulle sjunga här idag så ville överraska dig eftersom jag var i närheten och har ledigt. Hon log mot mig.

- Hur länge har du ledigt då?

- 4 dagar! När åker du tillbaka till ATL då? Frågade jag.

- Vi är klara med allt nu, så imorgon. Hon log. – Vill du hänga med till hotellet och sova där med mig och mamma inatt då? Hon log ännu större.

- Klart jag vill B! Vi ses ju aldrig längre. Sa jag och gjorde mitt puppyface. Hon skrattade och slog till mig lätt på axeln. Hennes mamma ropade att vi skulle åka tillbaka till hotellet nu. Becki tog min hand och drog in mig i ett rum för att byta om. Hon stängde dörren efter sig.

- Kolla bort nu Bieber! Sa hon och flinade. Jag satte händerna för ansiktet men såg lite genom fingrarna. Becki tog av sig klänningen hon hade på sig. Vilken kropp.. Hon tog av sig skorna och satte på sig sina egna kläder igen och drog på sina egna skor.

- Du kan kolla nu. Sa hon och samtidigt som hon tog på sig jackan. Jag reste mig upp och hon tog min hand och drog mig ut ur rummet, ut ur byggnaden till hyrbilen. Hennes mamma satt redan i bilen. Jag öppnade bildörren åt henne och bockade. Hon neg åt mig och satte sig i bilen och jag stängde bildörren åt henne och gick in i bilen jag med.

När vi kom till hotellet gick vi in i deras svit. Rummet hade en undervåning och en övervåning. På undervåningen var kök, toa och ett litet vardagsrum. På övervåningen var det två rum.

- Är ni hungriga? Frågade hennes mamma när vi kommit in.

- Nej. Svarade både jag och Becki samtidigt.

- Okej men jag går ner till resturangen och äter lite. Kommer om en stund. Hon gick ut ur rummet och stängde dörren efter sig.

- Jag kommer snart ska bara byta om! Sa Becki och gick upp. Jag satte mig i soffan och satte på tvn och zappade runt mellan kanalerna. När jag kommer till skvaller om kändisar-kanalen så ser jag en bild på mig och Becki från förut när vi håller handen på väg till bilen. Fan.

VILL NI HA MER FÅR NI FAKTISKT KOMMENTERA....



Kommentarer
Postat av: Julia

jättebra mer;)

2010-12-24 @ 23:16:00
URL: http://myblogismydiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeer, JÄTTEBRA =)

2010-12-24 @ 23:41:14
Postat av: frida

meer!! skitbra!:)

2010-12-25 @ 00:57:51
Postat av: Astrid

Awesome :D meer :D:D

2010-12-25 @ 18:32:22
Postat av: michelle

skiiiiiit bra asså<3 meeeer<3

2010-12-25 @ 18:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0