the way you are - 36

Hon följde mig till bilen och kollade sig sedan runt och gav mig sedan en kyss. Jag besvarade kyssen och gav henne sedan en blick som betydde ”varför kollade du dig runt innan?”. Hon skrattade lätt.
- Så det inte var någon fuling här. Jag skrattade åt hur söt hon var och kramade henne sedan hejdå och gav henne en lätt puss innan jag satte mig i bilen och backade ut från uppfarten och körde iväg.



 

Jag trummade på ratten och svängde in vid ett högt hus vid stranden. Jag parkerade bilen och gick sedan in. Jag tog hissen upp till våningen högst upp och möttes av en svarthårig, tjej i 20 års åldern.
- Jag antar att det var dig jag pratade med i telefonen, sa jag och hon nickade. – Justin. Jag sträckte fram handen o
- Jag vet det mr. Bieber. Moniqe Torez.
Moniqe visade mig runt i lokalen och ute på terrassen. Utsikten här uppifrån var fantastisk! Becki kommer älska överraskningen..
- Detta blir perfekt! Sa jag till Moniqe.
- Bra, vi tar och sätter oss vid bordet där så jag får skriva ner allt. Hon gjorde en gest mot ett bord med två stolar som stod mitt i de stora tomma rummet. Vi satte oss ner och jag började prata och Moniqe antecknade allting.



BECKIS PERSPEKTIV:

När Justin åkt iväg gick jag med en gång upp till mitt rum och bytte om och slängde sedan Justins kläder i tvätten. Medans kläderna tvättades så rensade jag mina lådor till skrivbordet. Jag rensade massa papper och skit. Va fan? Herregud det är ju en låt som pappa börjat skriva på till mig. Jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken. Jag lutade mig mot väggen och försökte att hålla tårarna inne. Helt plötsligt öppnas dörren och Jonah kommer in.
- Becki? Utbrast han. – Va har hänt?! Han satte sig mittemot mig och la ena handen på min axel.
- Inget.. sa jag och fake log. Jag torkade snabbt bort tårarna som smitit och reste mig upp.
- Spela in dum nu. Sa han och tog tag i min arm. Han klämde åt den och kollade in i mina ögon. Grabben är 9 år men känner mig bättre än jag gör. Jag ville inte visa pappret för Jonah eftersom det är hans pappa också.. Jonah var 5 när pappa dog, så han kommer inte ihåg han så som jag gjorde. Min pappa var verkligen min bästa vän. Nu börjar det igen. Tårarna rann.
- Jag saknar pappa bara.. sa jag tyst men fortsatte att fake le. Han kramade om mig länge utan att säga nått. Men bara närheten av min lillebror hjälpte.
Efter Jonah gått ut ur rummet kom jag på tvätten. Jag sprang ner till källaren till tvättmaskinen och tog ut kläderna och hängde upp dom och gick sedan upp till rummet för att börja fixa mig för dejten. Jag sotade ögonen med brunt och drog några drag med mascaran. Jag älskar mina långa ögonfransar! Håret lät jag vara självlockigt men sprejade det lite. Sedan gick jag in i garderoben. Klänning? Hmm..
- Klänning får det bli! Sa jag för mig själv och kollade bland mina klänningar. Eftersom det skulle vara en dejt tog jag en ljusrosa, söt klänning och ett par högklackade skor med öppen tå och snöring där fram. Jag hörde hur mobilen plinga till. Jag sprang ut till den och såg att det var ett sms från Justin.
”Gå ut ♥"
Jag log stort för mig själv, sprejade på lite parfym snabbt och gick sedan ner. Jag tog på mig min kappa och gick sedan ut. Jag fick en chock! Där stod den snyggaste Mercedesen jag sätt och bredvid stod det en gubbe i hatt och kostym.
- Ms. Vega? frågade han. 
- Ja? nickade jag.
- Var god och hoppa in. Han öppnade bakdörren och jag satte mig. Han stängde dörren efter mig och satte sig sedan bakom ratten igen och började köra iväg. 
Efter en kvar kom vi fram till ett högt hus vid havet. Chauffören öppnade min dörr igen och jag gick ut.
- Ha en trevlig kväll, sa han och log. Jag gick mot entrén där det stod en söt kille i kostym.
- Ms. Vega? frågade även han.
- Ja?
- Följ mig. Han räckte ut armen så den såg ut som en krok. Jag krokade min arm i hans och började gå mot hissen. Vi tog hissen upp till våningen högst upp. Hissdörren öppnade sig och jag blev mållös.

 


Kommentera duktigt så får ni mer idag :d

 


Kommentarer
Postat av: Tilda

Skitbra!! :) Mer idag!

2011-01-15 @ 19:24:28
URL: http://justindrewstories.blogg.se/
Postat av: Tilda

Men gud! Varför kommenterar ingen? Din novell är jättebra, så snälla skriv mer idag :)

2011-01-16 @ 13:02:20
URL: http://justindrewstories.blogg.se/
Postat av: Juli

Awesome, mera! :D

2011-01-16 @ 13:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0