the way you are - 37

Efter en kvar kom vi fram till ett högt hus vid havet. Chauffören öppnade min dörr igen och jag gick ut.
- Ha en trevlig kväll, sa han och log. Jag gick mot entrén där det stod en söt kille i kostym.
- Ms. Vega? frågade även han.
- Ja?
- Följ mig. Han räckte ut armen så den såg ut som en krok. Jag krokade min arm i hans och började gå mot hissen. Vi tog hissen upp till våningen högst upp. Hissdörren öppnade sig och jag blev mållös.
Där stod Justin i ett stort helvitt rum, med endast ett bort, två stolar, massa blommor och massa ljus. Killen i kostymen släppte mig, hälsade mig en trevligt kväll och gick in i hissen igen. Jag stod helt mållös.
- Kom. sa Justin och slog ut armarna. Jag började sakta gå mot han medans jag beundrade rummet.
- Så himla vackert. viskade jag i hans öra medans hans omfamnade mig i en kram.
- Om du tycker detta är vackert så finns det inga ord för dig.. sa han och kysste mig mjukt på läpparna. Jag besvarade kyssen och drog med honom ut på altanen. Vilken utsikt! Jag gick fram till räcket och la händerna på det och kollade ut. Jag var helt tagen. Jag kände vinden i håret och Justin som la sina armar runt min midja. Säkert att detta inte är en film?
- Kom. sa Justin ännu en gång och drog med mig in igen. Han drog fram ena stolen och gjorde en gest att jag skulle sätta mig där. Jag satte mig ner och Justin satte sig sedan på den andra stolen. 
Vi pratade om oss enda tills maten kom. Ännu en gång chockerade han mig med den maffiga maten. 3 gånger på ungefär en timma. Jag tror inget mer kan chockera mig idag faktiskt.

Vi åt sakta och njöt av maten. När båda hade ätit klart kom en tjej och hämtade tallrikarna och dom andra sakerna.
- Dessert om en kvart. sa hon och gick iväg till en dörr i ena hörnet av rummet. Jag granskade Justin som grejade med nått som han hade i fickan men jag tänkte inte så mycket på det.
- Ska vi gå ut? frågade jag och kollade ut mot altanen. Det var solnedgång och jag ville gärna se det. Justin nickade och sträckte ut sin hand. Jag lutade mig mot räcket igen och Justin ställde sig bakom mig med ena armen runt min midja. Jag vred huvudet och kollade in i hans vackra bruna ögon. Han kysste mig och jag besvarade kyssen. Jag vände mig om så jag stod mot han och vi fortsatte kyssas. Jag kände en hand på min rumpa. Hmm.. Undra vart den andra handen är? Jag avslutade kyssen och kollade längst hans ena arm. Han hade fortfarande handen i fickan. Japp, nu kan man börja undra!
- Justin, vad grejar du med i fickan? frågade jag med en undrande blick. Han sa inget utan kollade ner mot sin ficka och sedan in i mina ögon.

 

 

JUSTINS PERSPEKTIV:

 

Hela kvällen har jag fingrat på asken som låg i min ficka. Kommer hon gilla den? Tror det! Eller? Jag tog ett djupt andetag och tog upp asken ur fickan och räckte den till Becki.

 

 

BECKIS PERSPEKTIV:

 

 

Han tog ut handen ur fickan och i den hade han en ask.

- Här.. sa han försiktigt och log lite lätt. Jag tog asken och öppnade den. Chock nummer 4. Det var ett halsband med en amulett på. Jag tog upp halsbandet ur asken jätte försiktigt som det vore nått jätte ömtåligt.
- Justin.. mer hann jag inte säga innan han avbröt mig.
- Shh.. Kolla på baksidan av amuletten. Jag vände på amuletten och blev tårögd. Hann hade låtit Today, Tomorrow, Forever graveras in. Jag räckte halsbandet till Justin och han gav mig en förvånad och besviken min.

- Gillar.. Denna gången avbröt jag han genom att sätta ett finger framför hans mun. Jag vände mig med ryggen mot honom och drog allt hår till ena sidan av huvudet. Justin var med på noterna och satte på mig halsbandet. Han gav mig en lätt kyss i nacken och jag rös till. Han vände på mig och gav mig en hård kyss. Jag besvarade kyssen och lät mina händer glida över hans rygg. Han tryckte mig mot räcket och hans händer gled ner mot min rumpa. Jag hade precis tänk börja kyssa hans nacke när vi hör hur en dörr öppnas och stängs. Vi kollar in och ser ut samma tjej ställer fram desserten. Vi gick in och satte oss på stolarna igen. 
Ingen av oss orkade ens äta upp, det var en maffig bakelse med massa grädde, men god var den! 
Jag la ifrån mig skeden och kollade på Justin som la ena sin hand på bordet. Jag la min hand över hans.

- Tack så jätte mycket för ikväll. sa jag och lutade mig över bordet för att ge han en kyss. Han ställde sig upp lite grann och besvarade kyssen.
- Kvällen är inte slut än, sa han finurligt och log. Jag kollade förvirrat mot han och han nickade bort mot tjejen som kom gående mot oss igen. Hon bärde på ännu en bricka med en lock på.
- Bara så du vet, är det nått mer att äta så kommer jag inte orka det! utbrast jag. Han skrattade bara och skakade på huvudet. Tjejen kom fram till mig och ställde brickan framför mig och gick sedan iväg.
- Ta bort locket! sa Justin ivrigt. Jag lyfte på locket och där låg ett par nycklar. Bilnycklar om jag inte har helt fel. Jag kollade frågandes på Justin.
- Va står det på dom? Han blinkade med ena ögat mot mig. Jag tog upp nycklarna. Range Rover.

- Range rover? sa jag undrande. 
- Grattis i efterskott. Chock nummer 5.


Kommentarer
Postat av: Juli

Du är grym, mera idag! :D

2011-01-17 @ 18:49:36
Postat av: K A R I N

Oh awsome!

många överraskningar på en kväll!

2011-01-17 @ 19:19:25
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: biebernovelleer.blogg.se

har precis börjat på med en novell blogg. min första!

kolla gärna in, läs och kommentera!

skulle vara jätte snällt om du länkade den också :)

puss&Kram

2011-01-17 @ 19:29:38
URL: http://biebernovelleer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0